Van Yogyakarta op naar het eiland Bali - Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Roy & Caroline - WaarBenJij.nu Van Yogyakarta op naar het eiland Bali - Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Roy & Caroline - WaarBenJij.nu

Van Yogyakarta op naar het eiland Bali - Kuta

Door: Roy en Caroline

Blijf op de hoogte en volg Roy & Caroline

18 Mei 2014 | Indonesië, Kuta

Hallo iedereen,

We zijn alweer ruim ander halve week verder in onze reis en alles wordt meer back to basic. Dat betekent ook, dat de internetverbindingen ontzettend traag zijn of het gewoon helemaal niet doen :p! Maar we vinden het toch leuk om te vertellen wat we afgelopen 1,5 week allemaal hebben meegemaakt. Sinds vandaag vrijdag 30 mei 2014, weer goed internet :)!

BALI - KUTA
Gisterenavond (17 mei 2014) hebben we tickets geboekt om naar het eiland Bali te gaan. Onze vlucht vertrekt om 7.25 uur. Dus weer lekker vroeg op. Ca's favoriete moment van de dag :P NOT . Maar het is voor een goed doel, want we gaan naar BALI :)!!! De vlucht duurt een uurtje. Dus even een powernappie en je bent er.

Aangekomen op Bali Ngurah Rai Airport; we hebben al een hotelletje geboekt, nu nog vervoer regelen. Roy had het idee dat het 5 minuten met de taxi was, dus dacht laten we lopen. Waarop ik, Caroline, zei: "Echt niet met die 34 graden Celcius en 12 kg op m'n rug. Dus we hebben toch een taxi kunnen regelen naar het plaatsje Kuta. Maar die 5 minuten die Roy aangaf, werden 20 minuten. Dus ik was helemaal blij dat we met de taxi zijn gegaan ;)!
Onderweg zagen we meteen dat dit deel van Bali, ondanks het laagseizoen, ontzettend toeristisch is. Veel Australiers, mensen uit Nieuw Zeeland, Canadezen en ons eigen kaaskoppen volk is er natuurlijk ook ;) .

We kwamen rond 13.00 uur aan bij het hotel, dat op de rand van Kuta en Legion ligt. Bikini en zwembroek aan en op naar het strand. Een ontzettend rustig strand aan de kant waar wij binnen kwamen, maar iets meer richting Kuta zag je het beeld dat ik van Bali had verwacht. Mensen die met hun surfplank naar de zee lopen om lekker te gaan surfen, groepjes mensen die surfles krijgen of lekker aan het relaxen zijn op het strand. Waaauw wat een gaaf beeld! Leuk als je ergens een bepaalde verwachting van hebt en dat het uiteindelijk ook klopt :)! Dan geniet je er extra van!

Wij zijn aan het rustiger stuk gaan liggen, omdat je in het surfgedeelte niet mag zwemmen. Lekker een bordje met verst fruit gegeten en voor de rest lekker gerelaxed en gezwommen in de zee, met heerlijk hoge golven! Na een paar uur zijn we teruggegaan naar het hotel en zijn we op zoek gegaan naar een tentje om lekker te eten. We hebben heerlijk gegeten bij het restaurantje Fat Chow. Toen we terugliepen naar ons hotel, zagen we dat er een klein feestje was in barretje bij ons om de hoek en hebben daar een paar drankjes gedaan. Cocktails voor maar 10.000 RP ( 15.000 RP = 1 EURO ) !!! ) Het barretje was zo'n ongeveer 25 m2. Dus super klein, maar heel cosi. We kwamen snel aan de praat met twee dronken Canadezen, Jordy en John. Jordy is al een paar maanden aan het reizen en komt net van Cambodja en Laos af. Super gaaf! Voor de rest kwam er niet zoveel nuttigs uit hem of John, na de 11de cocktail die ze al naar binnen hadden gegooid haha! Na een paar drankjes, lekker gaan slapen en de volgende dag lekker uitgeslapen, geluierd en gezwommen in het zwembad. We hebben meteen de GoPro  getest in het water :). Gave foto's!

Tegen etenstijd zijn we naar de balie van het hotel gelopen.We vroegen waar je nu echt een goede Balinese dish kan eten. Een paar blokken verderop zit een eettentje (ook wel Warung genoemd) waar alle lokalen ook heen gaan. De favoriete dish is: Babi Guling! Top! Let's go there! Aangekomen bij de Warung ( klein eethuis dat wordt gerund door een familie), bestellen we Babi Guling maar we schrokken een beetje van wat we voor onze neus kregen :p. Je krijgt wat rijst met wat uitjes en wat klein versnipperde groenten er op en vervolgens zater er allemaal vreemde dingen in. Ze gaf aan dat alles van varkensvlees was. Ik zal het toch even omschrijven. Een stuk vel van het varken, rauw en je zag de haarzakjes nog zitten. Iets wat op een uitwerpsel leek, een stuk worst dat naar uitwerpsel rook, een gedroogt stuk merg...etc. etc. Kortom wat rijst met een klein beetje groeten en een heel assortiment hondensnacks die je zo kan halen bij de dierenwinkel. Het was dus geen succes :P. Maar wel weer een leuke ervaring. Die avond zijn we via het strand bij zonsondergang naar Seminyak gegaan, iets noordelijker van Legion. Met een cocktail, wat indo food, op een bean bag naar de zonsondergang gekeken. Er was ook nog een kleine Hindu ceremonie op het strand, maar over ceremonies meer in het volgende verhaal.

De  volgende dag vroeg opgestaan en de allergoedkoopste bus geboekt richting Ubud. Als je grote billen hebt, heb je bijna twee plaatsen voor jezelf nodig. Zo smal was die bus :p. Eerst iedereen de bus in en vervolgens alle bagage erin :)! 1 uur later kwamen we aan in Ubud (plaatsje in het binnenland van Bali).

Kuta was lekker gerelaxed, maar in Ubud hebben we leuke culturele dingen gedaan. Die lezen jullie in ons volgende verhaal.

Voor nu, lieve groetjes van ons vanaf Gili Trawangan!

• 30 Mei 2014 - 11:41

Claire:

Heerlijke herinneringen aan Ubud!! Verdwaal maar in de straatjes... dat is genieten

• 30 Mei 2014 - 13:13

Hermien Henk:

Hoi Hoi levensgenieters

Heerlijk om jullie verhalen te horen ,je maakt ons zo nieuwsgierig.
    Mooi om te horen dat jullie het zo goed naar je zin hebben tussen de buitenlanders en de ( kaaskoppen haha) ,en er ook zo veel zien is .

groetekes van ons
    ma kaas en pa kaas

• 30 Mei 2014 - 14:32

Philippe Van Diest:

Het blijft spannend en leuk om lezen. Alsof we er bij waren. Enjoy! Phil & Myr

• 30 Mei 2014 - 18:40

Pol En Nicky:

Jullie doen ons watertanden met alle mooi dingen van Bali.

Jullie boffen , wij ook omdat we mogen mee genieten

Over 14 dagen vertrekken we naar Griekenland ..we houden contact .liefs

• 03 Juni 2014 - 13:44

Kelly:

Klinkt toppie toppie, alleen dat Babi Guling hoef je niet voor mij te maken als je terug bent ;)
    Geniet er nog even van lieverds!