Finaly in Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roy & Caroline - WaarBenJij.nu Finaly in Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roy & Caroline - WaarBenJij.nu

Finaly in Thailand!

Door: Roy & Caroline

Blijf op de hoogte en volg Roy & Caroline

20 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

Sa Wat dee iedereen, ( toestenbord is raar dus kan helaas geen accentjes op de letters zetten)

***DE VLUCHT***

We hebben een hele erge fijne vlucht gehad. Vanuit Dusseldorf naar Dubai. Op Dubai airport aangekomen keken we uiteraard onze ogen uit. We waren dood op, omdat we amper hadden kunnen slapen in het vliegtuig. Het waren niet zo'n fijne stoelen.

Maar we liepen rond op Dubai en wat een verschillende nationaliteiten liepen er rond. Een mooi en strak modern vliegveld met als doe ' Keep it clean. Er werd constant schoongemaakt op het vliegtveld. Bij de toiletten stond een rij, omdat er na elk persoon de wc schoongemaakt werd. (was ook soms nodig, sommigen mensen wisten niet hoe ze een toilet normaal moesten gebruik, omdat ze een gat in de grond gewend zijn. Dat zorgde voor vreemde taferelen.)

We hebben op de airport ook ons nieuwe huisdier gekocht, maar dat is blijft een verrassing. :)

He he, na ongeveer 3,5 uur wachten konden we het vliegtuig in richting Bangkok.

Aangekomen bij de gate: " You're tickets are upgraded" Roy en ik keken elkaar aan van " HUH " ?!?

JAHA mensen wij hebben business class gevlogen van Dubai naar Bangkok :D. Met 1 van de grootste passagiers vliegtuigen ter wereld, A380 Airbus.
Uiteraard begin je met een glaasje champagne en je wordt als een prins en princes bediend. WAAAUUWW! Roy vroeg aan mij: " Ca vliegen we al. Ik zeg: " Jaha ongeveer al 15 minuten" "hahaahaha" . We hebben geslapen als baby's. Heerlijk was dat! We kwamen fris en fruitig aan op Bangkok Airport. (Lekker Tanden gepoets, Roy geschoren )

Doordat we business class vlogen kregen we een speciale ticket om sneller de douane door te komen en onze packbacks te halen. We zaten binnen 20 min. in de taxi richting ons hostel.

***NAAR ONS HOSTEL***

Tijdens onze taxi rit merkte we al de vriendelijkheid van de Thai. Ons hostel lag nogal verstopt in de buurt van khao San Road. Onze taxi chauffeur heeft zijn taxi aan de kant gegooid in de buurt van het hostel en ons lopend naar ons hostel gebracht! Wat een aardige Thai!

Het Hostel waar we in zaten, Lamphu House, was ideaal om van zo'n lange reis bij te komen. Een mooie kamer met Airco en super service! Zelfs een zwembadje erbij, maar daar hebben geen gebruik van gemaakt. We zijn die avond meteen naar Khao San Road gegaan. (foto's volgen nog, die hebben we niet gemaakt, stom he?!) Ik wist niet wat me overkwam al die verschillende geuren en mensen. Het was ontzettend leuk om te zien, maar heeeeet. pffff puf puf en stinken! Na een uurtje mensen, eten en aan de geuren wennen zijn we naar ons hostel gegaan om in onze lekkere airco room te gaan slapen.

***BANGKOK DAG 1***

Bangkok is een stikkende, drukke, maar bijzondere stad. We wilden naar de grand Palace gaan lopen. Maar snel kwamen we een man tegen die ons vertelde dat hij uit Laos kwam. Hij kwam bij ons over als toerist.

Jullie ruiken het al. Ja hoor, hij had een Tuk tuk voor ons regeld en we zijn door heel bangkok gegaan voor 20 bat met z'n 2n. Maar wat we ook heeel veel hebben gezien zijn Thai Factories. ( Thaise winkels waar ze pakken en blouzen maken) Het gaat zo in z'n werk; de Tuk Tuk chauffeurs krijgen coupons en soms geld als ze toeristen naar winkels brengen. Je hoeft niet perse wat te kopen. (wel de bedoeling natuurlijk) Je kunt ook gewoon rond lopen snel en er heel snel weer uit gaan en weer verder gaan. Wat wij niet hebben gedaan :P. Uiteindelijk hebben Roy en ik toch wat laten maken. 4 blouzen (2 Roy en 2 Ca) en 1 broek ( Ca). Frits jou blouse komt er ook nog aan :)!

Het was de bedoeling dat we die dag de Grand Palace zouden gaan bezoeken. Door en feestdag zou deze om 2 uur pas open zijn. (werd er ons verteld, door de feestdag Buddah Dag) Nadat we half Bangkok met de tuk tuk hadden gezien, kwamen we finaly aan bij de Grand Palace. DICHT!!!GESLOTEN!!! CERADO!!! Grrr, maar goed helaas pindakaas. Over 6 dagen zijn we weer in Bangkok.

Roy en ik vonden het in ieder geval waard om voor 20 batt heel bijna heel bangkok te zien.

***BANGKOK AVOND DAG 1***

Zoals de meesten van jullie wel weten zijn Roy en ik onwijze film fanaten. Jaha jullie raden het al.....

We zijn 's avonds eerst naar de MBK geweest. Eerst zijn we een stuk met de Tuk Tuk gegaan en vervolgens met een boot door de grachten van Bangkok. Getver wat stonk het zeg.

DE MBK is de grootste shopping mall ( Met heerlijk airco :P ). Met lekkere eettentjes en winkeltjes.

We hebben 's avonds heerlijke Thaise tapas gegeten. Tijdens het eten hadden we telkens dezelfde smaak tussen de groeten, vlees en vis door. Overal zaten reepjes pannekoek in. hahahaha Wat een zoete noudles, dachten wij. Het was heel erg apart.

Vervolgens, jaha, Zijn we naar de Thaise Bioscoop geweest. Gelukkig zijn alle film in het Engels met Thaise ondertiteling. Ze hadden alle soorten popcorn. Zout, Zoet, BBQ smak en met gesmolten kaas. Die laatste twee zijn tja... anders. We hebben de oude trouwe zoute popcorn genomen.

Het meest bijzondere van dit bezoek waren de reclames. Tussen de reclames door ging opeens iedereen staan. Als Nederland denk je dan van: " He ga is zitten KAN NIE ZIEN (<- he frits hahaha)

Er verscheen filmpje van de koning van Thailand (Koning Rama IX). Iedereen ging staan. Het waren beelden dat mensen juichden naar hem en blij waren om hem te zien. Nadat het filmpje was afgelopen boog iedereen en ging weer zitten in de overheerlijke bioscoop stoelen waar je bijna in kon liggen.
Het was mooi om te zien hoe het Thaise volk achter hun koning staat. Overal zie je het terug, zelfs in de bioscoop.

Na de bioscoop zijn we naar Khao San Road gegaan om ons eerste Thaise Biertje Singha te drinken. Vervolgens zijn we gaan slapen, want we gaan morgen Ayutaya.

***Ayutaya***

Roy en ik zijn nu in Ayutaya. We hebben een fiets(je) gehuurd en we fietsen zo langs ruines van tempels van de oude hoofdstad van Thailand. De lucht is hier veel schoner dan in Bangkok. We zijn hier gekomen met de een 2 uur durende trein rit vanuit Bangkok.

Later zullen we meer vertellen over Ayutaya.

Foto's hebben al genoeg gemaakt maar ben helaas m'n kabeltje vergeten dus ga er 1 kopen hier. Dus volgende bericht wordt met foto's.

Na vandaag vertrekken we met de nacht trein ( 10 uur ) naar Chang Mai.

Tot het volgende bericht.

Lah Gorn

Roy en Caroline

• 20 Juli 2009 - 09:04

Willy En Dani:

Hey Lieverds,

Jullie hebben al toffe dagen beleefd zo te lezen!
    Geniet er maar van zoals wij genieten van jullie leuke reisverslagen!
    Dikke kus,
    Willy en Dani!

• 20 Juli 2009 - 09:47

Cees En Wies:

het klinkt al heel goe en wij weten zeker dat jullie nog meer moois gaan zien en beleven
    nog heel veel reis plezier cees en wies

kap noen ka

• 20 Juli 2009 - 10:02

Hermien En Henk:

Ja we zien wel dat het je goed vergaat tot nu toe .
    Heel veel plezier samen en geniet met volle teugen.

xxxx pap en mam Veghel

• 20 Juli 2009 - 10:49

Ramona:

Wat een leuke belevenissen zeg:D
    Ik kijk uit naar de volgende verhalen.
    Geniet ervan!

Liefs,
    Ramona

• 20 Juli 2009 - 11:12

Nathalie Adamovic:

Heey Roy en v riendin...

Leuk om je verhaaltjes te lezen! Heel veel plezier daar!

• 20 Juli 2009 - 11:50

Mama Ineke:

Wat 'n leuke ervaringen hebben jullie al opgedaan!Inclusief bioscoop, ha ha.hier alles prima, ook met Joris. Ik verheug me op jullie volgende enthousiaste verhaal. Geniet nog veel meer, liefs en 'n dikke knuffel van mij voor allebei.

• 20 Juli 2009 - 12:28

Yvonne En Maarten:

het ziet ernaar uit dat jullie een onvergetelijke vakantie tegemoet gaan!! heel veel plezier met zn tweetjes, geniet ervan en wij zijn benieuwd naar de foto's!

x

• 20 Juli 2009 - 14:45

Wies:

leuk verhaal herkenbare dingen !!eenmaal in chang mai zeker naar de 7 tempels gaan, wij zijn toen ingewijd door een boedist heel apart gevoel. dikke kus cees en wies

• 20 Juli 2009 - 17:12

Bernard:

wooooooooooowww mooi verhaal, ben jaloers op de Airbus, ik heb hem alleen zien staan in Sydney maar nog niet in gezeten, EN DAN BUSINESS CLASS. Je verhaal van de tuktuk kennen we allemaal want t is ons allemaal ook zo overkomen. t Paleis was gewoon open toen hij je aansprak. Wat betreft je fotos , koop geen kabeltje maar een dockingstation, dan kunnen ze je in ieder internetcafe helpen t aan te sluiten. Nou jongens je begint de smaak te pakken te krigen , HEERLIJK EN VEEL PLEZIER DE BER

• 20 Juli 2009 - 20:12

Elise:

geniet van jullie superreisje..leuk verslag!...en een bioscoopje pikken mocht niet ontbreken.
    Enjoy! dikke kus Elise en kids

• 20 Juli 2009 - 20:30

Frits:

Gewoon on-ge-lo-fe-lijk; in de A-380; weet je 't zeker? Ik dacht dat ze nog aan het proef-vliegen waren! Waren 't monteurs verkleed als passagiers misschien!? Hoe dan ook; primeur; dit kan niemand zeggen. en dan business; WAT moesten jullie daar voor doen, ha,ha..
    Het gaat geweldig gewoon tot zover. Lukt het Paleis niet; ik heb er nog stapels foto's van. Vergeet de tocht door de Klongs niet; minstens zo belangrijk. Sa wah di kap.!

• 20 Juli 2009 - 21:22

Philippe:

Waaw, dat zijn nogal belevenissen. Ik vind het erg boeiend en wacht met spanning op het volgend verslag. De atlas ligt naast mij om beter te kunnen volgen. Enjoy!

• 21 Juli 2009 - 08:31

Adri:

Geweldig verhaal. En hetzelfde meegemaakt als wij met de fiets tjuk. En het paleis was dus gewoon open, maar dan zeggen ze dat het paleis dicht is zodat je meegaat. hahaha Ber en ik hebben vreselijk gelachen. En jullie hebben gelijk voor 20B de stad zien is prachtig. Al heel veel meegemaakt. De trein is geweldig he. En de upgrade in dat fantastische vliegtuig. Daar hebben we nog nooit in gevlogen, heel bijzonder, wat een bofferds. We genieten van jullie verhalen, dus doorgaan. kus, kus, Adri en Ber.