Wat een avontuur... - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Roy & Caroline - WaarBenJij.nu Wat een avontuur... - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Roy & Caroline - WaarBenJij.nu

Wat een avontuur...

Door: Roy & Caroline

Blijf op de hoogte en volg Roy & Caroline

08 November 2011 | Cuba, Trinidad

Hallo allemaal,

eindelijk de mogelijkheid om op internet te kunnen. We gaan onze tweede week in en er is van alles gebeurd.

Onze vlucht ging niet helemaal zo soepel als we gehoopt hadden. Cheaptickets had aangegeven dat het vliegtuig vanuit Amsterdam om 7.25 uur zou vertrekken. wij komen om 7.00 bij de gate aan en we kregen te horen dat ons vliegtuig al weg was. huh?

Wij als een gek naar een balie rennen om alsnog op de volgende vlucht naar Parijs te komen. Dat was gelukt. Aangekomen in Parijs, komen we er achter dat Air France staakt. Ons vliegtuig naar Havana zou om 11.00 uur vertrekken, maar ik (Caroline) had alleen een boardingpass en Roy niet. Roy moest dus als een gek nog op Parijs een boardingpass regelen. Toen kreeg hij te horen dat het vliegtuig overboekt was. Door de staking konden er maar 300 van de 470 stoelen gevuld worden. Pffff... Na heel lang wachten ( 5 uur ) en twijfels, konden we gelukkig met de volgende vlucht mee naar Havana.

We zijn nog niet helemaal klaar hoor ;) Na 3 uur te hebben gewacht op het vliegveld voor van alles en nog wat, kwamen we eindelijk bij de bagageband aan. Geen backpacks van Roy en Ca... oooooh %#&@$#@*$!!!!
Die sukkels van AirFrance hadden ons uiteindelijk wel ingecheckt, maar niet onze backpacks!

Uiteindelijk kwamen ze dinsdag aan in onze Casa in Havana. ( 2,5 dag later, paar keer onderbroek omgedraaid :P )

De eerste 3 nachten hebben we bij onze eerste Cubaanse familie in Havana doorgebracht. Uiteraard waren we de eerste dag al genaaid door een paar localen. Die ons de stad wilde laten zien en waar wij uiteindelijk alles voor moesten betalen. ( ja tante aadje je had ons al gewaarschuwd :P ) we hadden wel bijzondere plekjes gezien, die we anders niet hadden gezien.

Na Havana zijn we naar Vinales vertrokken, daar zijn we 2 dagen gebleven en hebben we van de mooie natuur genoten.

Vervolgens naar Cienfuegos gegaan waar we 3 nachten zijn gebleven bij een fantastische familie. Die het zo jammer vonden dat we weg gingen. Hier hebben we genoten van het strand en het regenwoud. Daarnaast ook het bijzondere uitgaansleven meegemaakt.

Nu aangekomen in Trinidad, de parel van het zuiden, wat een prachtige sfeervolle stad! Waar we gisteren avond onder genot van live muziek een paar cuba libres en mojitos hebben gedronken met twee Nederlanders en een Zwitser :P. hahaha

We willen nog zoveel meer vertellen, maar dat volgt de volgende keer.

Het gaat harstikke goed met ons! Lekker kleurtje op gedaan. Zelfs Roy, die is eventjes een langosto (kreeft, is een specialiteit in Cuba :) ) geweest, maar is nu mooi bruin.

We hopen ook dat het allemaal goed gaat bij jullie!

Lieve groetjes vanuit Cuba Trinidad.

Roy en Caroline

• 08 November 2011 - 14:41

Marijke:

Hoi hoi,

Wouw zeg wat een avontuur.. en dat alleen al om er te komen..
    Heel erg veel plezier verder!!

Groetjes,
    Marijke

• 08 November 2011 - 15:35

Anouk:

Hey peoples,

wat klinkt het heerlijk allemaal. Nou jullie missen hier niets hoor, erg koud brrr!
    Geniet ervan, ik kijk uit naar het volgende verslag,

liefs xjes Anouk

• 08 November 2011 - 15:39

Marian:

wat een gedoe met de reis , maar gelukkig ben je het snel vergeten als je zoveel indrukken opdoet. heerlijk voor jullie dat het zo lekker gaat en pas op het is best gevaarlijk, laten jullie niet beroven. schrijven ik woon bij ineke het pootje valt mee, maar een teentje met een spijker erin, om de kromme teen te rechten, zodat zij niet als Kartien Duck rond hoeft te lopen. Wij maken het gezellig in huis,eten lekker, vanavond hachee, met rode kool en een griesmeelpudding met bessensap toe!lekker vetmesten die moeder van jou! o,jee frits komt binnen met haringen en oesters, nou die moeder van jou kan meer eten dan ik ooit! lieve kinders ik wacht met spanning op een uitgebreid verslag, als jullie tenminste de gelegenheid krijgen te internetten. dikke zoenen van TAN-TUTJE vanuit een Nederland waar de kou zijn intrede doet.

• 08 November 2011 - 15:52

Sas:

ja je kan niet altijd ineens 1ste klas krijgen hé ;p

veel plezier !! maar toch ook voorzichtig zijn hé....

dikke zoenen,
    Sas x

• 08 November 2011 - 16:20

Sha:

Nu is het geluk met jullie! Geniet ervan in Cuba!!
    Liefs Sha

• 08 November 2011 - 17:55

Yvonne:

Wat een avonturen!! Jullie maken het ook wel weer mee zeg!!
    Geniet lekker van de vakantie!!

X

• 08 November 2011 - 19:03

Henk Hermien:

HOI HOI ROY CAROLINE

Het is eindelijk zo ver voor jullie ,genieten bruinen lekker drankje dansje en wie weet n dikke bolknak van Havanna .
    Zorg goed voor elkaar .

Liefs uit Veghel Pa Ma

• 09 November 2011 - 08:52

Adri:

Wow, dat gaat helemaal goed. Ja, de reis, dat is nooit helemaal zeker hoe dat zal verlopen, maar jullie zijn er en dat is belangrijk. Moeilijk he internetten in Cuba. Een van de weinige landen waar het moeizaam gaat. Ze lopen dan ook een eeuw achter. Lieverds geniet van alles en hou ons op de hoogte, we love it.
    Woensdag gaan wij weg, een rechtstreekse vlucht naar Buenos Aires. 14 Uur. Voor het eerst vliegt KLM rechtstreeks, als we maar niet op de valreep neerstorten, geen benzine meer.
    Dikke kus, geniet en drink met mate hahaha

• 09 November 2011 - 09:56

Bernard:

ga zo door

dit is het echte avontuur

ber

• 09 November 2011 - 16:16

Rustin:

wat een verhaal weer Ca, hopelijk is jullie verblijf een stuk beter dan de reis! ik zal vast nog wel alle verhalen horen. was ik maar lekker op vakantie het is hier echt een gekkehuis, ik had nooit door moeten studeren, lekker centjes verdienen dan heb je al die onzin niet :P

ps wanneer je weer thuis bent kom je dan een keer katjes kijken?
    groeten aan Roy!

• 09 November 2011 - 19:35

M&M:

Hoi lieve schatten.
    Wat een avontuur en ohohoooo die reis bah dan begint het ff anders maar eenmaal daar dat snel vergeten he.
    Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten en dat het zo mooi en fijn is.
    We missen Ca enorm maaaaaar we redden het wel hoor hahaaa.
    Leuk om ff op de hoogte te zijn en blijf genieten.

Dikke kussen M&M

• 10 November 2011 - 19:28

Dada:

JAAAA, HOEZO CHEAP TICKETS!!!HET KAN NIET ALTIJD FEEST ZIJN ZOALS JULLIE UPGRADING TIJDENS DE REIS NAAR TAILAND.DIT IS AVONTUUR GENIET ER MAAR LEKKER VAN EN WEES VOORZICHTIG,JE MOET ROY MAAR GOED INVETTEN, LIEFS DADA EN CONCHI