Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roy & Caroline - WaarBenJij.nu Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roy & Caroline - WaarBenJij.nu

Chang Mai

Door: Roy & Caroline

Blijf op de hoogte en volg Roy & Caroline

27 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

Hallo iedereen,

Daar zijn we weer. We hebben in de tussentijd weer een heleboel meegemaakt dus het wordt een lang verslag.

Bij aankomst in Chang Mai hebben we eerst onze treinticket gekocht om op 24-7 terug naar Bangkok te gaan. Vervolgens zijn we als gekken naar een tuk tuk gerend om naar Julie's Guesthouse ( Populairste Backpackers Guesthouse van Chang Mai)te gaan.
Helaas was Julie' s vol :(, dus zijn we bij de buren gaan checken. We troffen een verrassend schone kamer aan (Airco, douche met zeikstraalje en een lekker hard en stug bed) en we zaten in het centrum van Chang Mai. Prijskaartje??? 400 BTH (8 euro per nacht). Koopje dus! :)

Na ons te hebben gedouched na onze lange treinreis zijn we fris en fruitig de stad gaan verkennen. We liepen een jonge Thaise jongen, Son, tegen het lijf. Hij vertelde ons dat hij had gestudeerd in Rotterdam (Economie) en nu studeert hij verder in Chang Mai. Prima aangelegenheid om hem uit te horen over de prijzen van tuk tuk's, activiteiten en highlights van Chang Mai. Diezelfde dag hebben we een trekking en kookklas geboekt en zijn we naar de Night Bazaar geweest, een lokale nachtmarkt.

De volgende dag zijn we Chiang Mai gaan verkennen. We zochten een Tuk Tuk die ons naar de Chiang Mai Zoo en de tempel van Doi Suthep kon brengen. We vonden er weliswaar 1, maar die stelde voor om met de taxi te gaan, omdat het ver weg was. Prima idee. We stonden wel raar te kijken toen hij zei: "Ok follow me, I will get my taxi". Meneer zet zijn Tuk Tuk weg en komt met een zijn eigen taxi aanzetten. We dachten dat Tuk Tuk chauffeurs niet zo veel geld hadden dus we stonden elkaar even raar aan te kijken... :)

Goed, vervolgens onderhandeld en als we naar een paar factories gingen konden we voor een schijntje naar de Chiang Mai Zoo. Eerst zijn we naar een zijdefabriek gegaan en vervolgens naar een hout- en juwelenfabriek waar ze ter plaatse onwijs mooie spullen maken. Erg interessant om de Thai hier aan het werk te zien. We hebben hier de sla bol gevonden. ( Jaha dezelde als Ineke) Onze taxichauffeur Mr. Thailand blij met zijn gascoupons (de meesten tuk tuk's en taxi's in Chang Mai rijden op gas, omdat het goedkoper is. Ze krijgen de coupons, omdat ze toeristen bij die winkel droppen) en wij blij met onze goedkope taxirit naar de Chiang Mai Zoo.

Eenmaal bij de dierentuin aangekomen nemen we afscheid van Mr. Thailand. In de dierentuin (was net een tropisch regenwoud en veel ruimte voor de dieren) was een baby panda geboren. We hebben een kwartier naar een pandabeer staan staren die op zijn stoel een bos bamboo aan het eten was. Wat een heerlijk lui beest! Na de dierentuin zijn we naar de Doi Suthep tempel gegaan en vervolgens 's avonds terug naar Chiang Mai om in een heerlijk restaurantje aan de rivier onze buikjes met Thais eten te vullen. Allebei een voorgerecht en hoofdgerecht besteld. De serveerster stond raar te kijken en noteerde de bestelling. Toen we de voorgerechten kregen wisten we ook meteen waarom. Die voorgerechten leken wel hoofdgerechten! Maar wel lekker!!! Toen maar naar de Night Bazaar gelopen in plaats van met de Tuk Tuk :)

De volgende dag (donderdag) hebben we een jungle trekking gedaan. Een hele ervaring voor Caroline want die heeft het niet zo op jungles. Eerst zijn we naar een olifantenkamp gegaan. Aangezien ze met een olifanten tekort kampten moest Roy op de nek van de olifant zitten. Even wennen maar onze grote olifantenvriend had er niet zoveel problemen mee. Helemaal niet omdat we haar gedurende de hele trekking (45 min) van banaantjes voorzien hadden. Grappig was dat ze zelf aangaf als ze zin had in een banaantje (elke 2 minuten) door haar slurf bijna bij Roy in zijn nek te leggen. Na de olifantentocht hebben we een trekking gehad door de jungle, 2 uur hiken :(. Daarna zijn we gaan wildwater raften wat onwijs gaaf was en vervolgens op bamboevlotten de trip relaxed afgemaakt op stil water. Als afsluiter gingen we naar een orchideen- en vlindertuin.

Op vrijdag hebben we een kookles gevolgd bij de Chiang Mai Cooking School. Ondanks dat de chefkok een beetje arrogant was hebben we geleerd hoe we heerlijke curries kunnen maken. (Ca heeft geleerd om haar hand voortaan op de vijzel te houden tijdens het currypasta maken, want anders komt het in je oog :(. Jaha Ca had Currypasta in haar rechter oog gekregen. Verder heeft de gillende keukenmeid geen commentaar hier over ;) ) Elke curry mochten we zelf opeten dus we hadden onze maaltijd alweer binnen voordat we om 16:30 de nachttrein naar Bangkok namen.

Bangkok is onze tussenstop om onze eerder gemaakte kleding te passen, een bezoek te brengen aan de Grand Palace en onbeperkt Sushi te eten in de MBK mall.

Zondag (gister) zijn we afgereisd naar de eilandenarchipel in het zuiden van Thailand waar we eerst Koh Samui aandoen. Binnenkort meer nieuws en foto's...

• 27 Juli 2009 - 10:55

Jan Van Gruting:

Hoera sta nu ook op de lijst.Heb de voorgaande verslagen net met veel genoegen gelezen.Jullie halen er wel uit wat eruit te halen is.
    Nog veel plezier,Jan

• 27 Juli 2009 - 14:35

Dada:

Geweldig, lijkt wel of ik er bij ben, veel plezier
    hoop dat jullie goed opgelet hebben in de kookles voor het geval dat wij eens komen eten liefs

• 27 Juli 2009 - 15:59

Marel:

Wat leuk om jullie verhalen te lezen!!
    En wat een leuke foto's. Ziet er allemaal er indrukwekkend uit. Geniet er nog lekker van!!!
    Groetjes

klinkt goed allemaal

sa wa dee

• 27 Juli 2009 - 18:07

Ineke:

Wat een heerlijk verslag weer. Jullie doen onwijs veel. Hier loopt alles lekker. Ik werk weer.En dat gaat goed. Er is een enorm groot zwaar pakket binnen gekomen, kan nog niet eens naar boven. Ja ja de geluidsinstallatie. Maar dat is pas belangrijk als jullie weer thuis zijn. Dat duurt nog even.
    Nu lieverds haal er nog uit wat er in zit en tot het volgende verslag.
    Liefs, kus en knuffel van mij.

• 28 Juli 2009 - 08:05

Adri Lensen:

Verheug me op de curry. Heb jullie keuken gezien en mag gezegd worden dat die wel heel ruim is en grandioos, zodat we zeker een heerlijke thaise maaltijd verwachten. Boeiende reis, vooral ook omdat er zoveel gebeurd. Seth is gisteren naar Bangkok gevlogen, dus uitkijken naar een lange donkere man met enigsinds grijze strengen in het haar en een grote rugzak op zijn rug. Dat zou mooi zijn!!! Ook gisteren naar de verdieping van Roy gaan kijken met Sha. Hoop dat jullie lekker geslapen hebben in de trein, en wacht met spanning op het volgende nieuws. Dat zal wel relaxter zijn dan dan de vorige weken. Kus kus.

• 28 Juli 2009 - 21:22

Frits:

TSAAAA ! al meer gedaan dan ik in twee reizen bij elkaar, zeg; dat gaat goed. dat gaat beter!Jullie gaan als geroutineerde wereldreizigers die nu toevallig even Thailand aan doen op weg naar de Zuidpool (of zoiets zou Roy dan zeggen,ha,ha)Mijn grootste bewondering voor deze reis-routine!
    Ik mis alleen een bezoek aan de masseuse; nee, niet die maar een serieuze; kun je ook op alle stranden krijgen. De beste heb ik toevallig genoeg in Chiang Mai gehad in verpleegsters uniform (omgerekend 10 Euro voor een uur.; toen kon ik 2 dagen niet meer lopen, ha,ha.Nog geld nodig?Het zou zonde zijn als dit tempo door geld-gebrek verstoord wordt...
    Liefs & voorzichtig met die Tuk-tuks; zitten geen veiligheidsgordels en rolkooi in en de Thais geloven in reincarnatie dus die zitten er-niet-mee..

• 30 Juli 2009 - 00:57

Claire:

wat een gevulde vakantie..en ja.. jullie lijken wel geroutineerde wereldreizigers.. oeioei.. als je eenmaal de smaak te pakken hebt dan laat die microbe je niet meer los...geniet maar heerlijk met z'n beidjes
    liefs

• 31 Juli 2009 - 04:42

Debora:

Hey Caroline! Leuk te lezen wat jullie allemaal beleven! Klinkt bekend :) Hier op de eilanden van Indonesie ook alles geweldig! Geniet er lekker van!! Ciaoo!!

• 02 Augustus 2009 - 12:10

Hermien Henk :

Roy Caroline
    Zo te zien maken jullie het goed ,mooi om te horen.
    Geniet met volle teugen .

groetjes van ons houdoe pap mam en een poot van Noah